Icebreaker - Move to natural
Históriu značky Icebreaker začal písať v roku 1995 vtedy len 24-ročný Jeremy Moon. V čase obrovského rozmachu syntetických materiálov sa rozhodol ísť inou cestou, než akou sa uberal petrochemický priemysel. Jeho myšlienkou bolo vytvárať outdoorové produkty, ktoré budú nie len funkčné, ale aj dlhodobo udržateľné a budú do budúcna predstavovať minimálne riziko pre planétu.
Svoj záujem upriamil na vlnu merino. Vďaka jej vynikajúcim termoizolačným vlastnostiam, priedušnosti a odolnosti voči zápachu sa mu už v roku 1996 podarilo vytvoriť čisto prírodnú základnú vrstvu technického oblečenia. Verný svojej myšlienke, uzatvoril dlhodobé kontrakty s pastiermi oviec na Novom Zélande, v ktorých sa zaviazal dohliadať na podmienky chovu oviec a minimálne dopady spracovávania merino vlny na životné prostredie. Odvtedy začal fenomén merino vlny expandovať do celého sveta a značka Icebreaker sa stala priekopníkom tohto odvetvia a zvučným menom ktoré ručilo za kvalitu.
Napriek svojmu prírodnému zameraniu Icebreaker nikdy neignoroval technologický pokrok a nebránil sa inováciám, a tak sa v roku 2006 stal prvou svetovou firmou, ktorá sa začala venovať grafickej potlači merino vlny. Vznikli tričká, na ktorých dizajne sa podieľali drobní umelci aj významné svetové osobnosti, a ktoré dodnes bez slov vystihujú ideológiu značky Icebreaker, rovnako ako svojho nositeľa.
V roku 2011 Icebreaker dosiahol ďalší prelomový krok a predstavil technológiu Corespun®, ktorá dômyselne kombinuje výhody merino vlny a nylonových vlákien. Táto inovácia sa v prvom momente mohla javiť ako odklon od pôvodnej myšlienky, ale kombináciou prírodných a syntetických vlákien Icebreaker rapídne zvýšil životnosť svojich produktov, a tým opäť prispel k dlhodobej udržateľnosti textilného priemyslu.
V roku 2012 predstavil Icebreaker novú modelovú radu COOL-LITE™, ktorá vznikla kombináciou merino vlny s prírodným vláknom TENCEL® z eukalyptu. Merino vlna tak už viac nebola len doménou chladných dní, ale stala sa celoročne využiteľným prírodným materiálom, ktorý nie len hreje, ale spoľahlivo reguluje telesnú teplotu aj v tých najhorúcejších mesiacoch. Tým sa odštartovala nová dráha značky Icebreaker, ktorý už nebol len najväčším spracovateľom merino vlny, ale značkou, ktorá stále viac vyhľadáva a používa prírodné alternatívy syntetických vlákien.
S príchodom letnej sezóny SS20 urobil Icebreaker zásadný marketingový ťah a po dlhej dobe pristúpil k zmene svojho kultového loga. Nové logo ICEBREAKER MOVE TO NATURAL odkazuje na celospoločenskú zmenu, ktorú sa Icebreaker snaží už niekoľko rokov odštartovať a dlhodobo podporovať – zmenu k čistejšej a udržateľnejšej budúcnosti pre našu planétu.